به گوش آشنا. به هوش ناآشنا

آنچه که در مه باید دید؛ کمی خود آگاهانه تر.
سه شنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۱۳ ب.ظ

ترس و شهامت

شهامت و ترس دو عامل تعین کننده واکنش های ما در برابر کنش های محیطی هستن.

کاربرد های زیادی هم دارن؛

شهامت که خوبه، بیشتر وقتا کارها رو راه میندازه ( اینکه میگم "بیشتر وقتا" به خاطر اینه که اعتقاد دارم هر چیزی استثنا داره)

ترس هم بیشتر وقتا بده و بعضی جاها هم خوبه (موجب میشه یه غلطایی رو نکنیم).

می خوام در مورد سوتفاهم حرف بزنم:

گاهی وقتا مفهوم شهامت‌‌، غیرت، مردانگی، ترس و عصبانیت با هم اشتباه گرفته میشن.

مثلا

دلیل اینکه من اشتباهم رو نپذیرم چی میتونه باشه؟

اینکه غیرتم اجازه نمی ده، اینکه حس مردانگیم جریحه دار میشه، یا ...

یه مثال دیگه:

یه بابایی رو میشناسم که وقتی اشتباهش رو بهش گوشزد می کنم، سریع عصبانی میشه و با پرخاش کردن جلوی حرف زدنم رو میگیره.

اما حرف حساب من چیه؟

به نظر من دلیل همه اینا ترسه؛ ترسی که ما آدما از روبرو شدن و پذیرش حقیقت داریم.

آدما وقتی میترسن پشت یه چیزی قایم میشن، و ترسی که ما از واقعیت داریم باعث میشه که پشت خشم و غیرتمون قایم بشیم.

از نگاه من بزرگ ترین و اصیل ترین نشانه شهامت و انسانیت پذیرش راحت و بی چون و چرای حقیقته.

یادمون باشه که یه حقیقت منفی قابل تغییره، و اولین قدم برای این تغییر پذیرش اونه.



نوشته شده توسط دوست
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

به گوش آشنا. به هوش ناآشنا

آنچه که در مه باید دید؛ کمی خود آگاهانه تر.

واپسین نوشته ها
واپسین نظرات

ترس و شهامت

سه شنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۱۳ ب.ظ

شهامت و ترس دو عامل تعین کننده واکنش های ما در برابر کنش های محیطی هستن.

کاربرد های زیادی هم دارن؛

شهامت که خوبه، بیشتر وقتا کارها رو راه میندازه ( اینکه میگم "بیشتر وقتا" به خاطر اینه که اعتقاد دارم هر چیزی استثنا داره)

ترس هم بیشتر وقتا بده و بعضی جاها هم خوبه (موجب میشه یه غلطایی رو نکنیم).

می خوام در مورد سوتفاهم حرف بزنم:

گاهی وقتا مفهوم شهامت‌‌، غیرت، مردانگی، ترس و عصبانیت با هم اشتباه گرفته میشن.

مثلا

دلیل اینکه من اشتباهم رو نپذیرم چی میتونه باشه؟

اینکه غیرتم اجازه نمی ده، اینکه حس مردانگیم جریحه دار میشه، یا ...

یه مثال دیگه:

یه بابایی رو میشناسم که وقتی اشتباهش رو بهش گوشزد می کنم، سریع عصبانی میشه و با پرخاش کردن جلوی حرف زدنم رو میگیره.

اما حرف حساب من چیه؟

به نظر من دلیل همه اینا ترسه؛ ترسی که ما آدما از روبرو شدن و پذیرش حقیقت داریم.

آدما وقتی میترسن پشت یه چیزی قایم میشن، و ترسی که ما از واقعیت داریم باعث میشه که پشت خشم و غیرتمون قایم بشیم.

از نگاه من بزرگ ترین و اصیل ترین نشانه شهامت و انسانیت پذیرش راحت و بی چون و چرای حقیقته.

یادمون باشه که یه حقیقت منفی قابل تغییره، و اولین قدم برای این تغییر پذیرش اونه.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۱۳

نظرات  (۱)

۱۴ تیر ۹۴ ، ۲۲:۰۶ محمد محمدیان
زیبا نوشتید
موفق باشید

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی